Bezpieczeństwo podczas eventu – BHP wydarzenia.

Zanim rozpoczniemy ten temat powinniśmy się wspólnie zastanowić czym tak naprawdę jest bezpieczeństwo, oraz czy faktycznie mamy na nie realny wpływ swoimi działaniami i podejmowanymi decyzjami.

Być może nie wszystko jest od nas zależne, ale to co możemy zrobić we własnym zakresie to zadbać o maksimum środków ostrożności. Powinniśmy przewidzieć co tylko się uda, ale przede wszystkim odpowiedzialnie i z wymaganą dbałością wykonać każdą czynność nawet tą najbardziej prozaiczną.


Bezpieczeństwo nasze i osób w naszym otoczeniu zależy od małych czynności:

  • od nie używania telefonu kiedy prowadzimy samochód,
  • od bacznego obserwowania otoczenia kiedy kolega porusza się wózkiem widłowym,
  • czy od zastanowienia się przy podnoszeniu ciężkich rzeczy – czy to może nie jest dla mnie za ciężkie, może warto poczekać na wsparcie?

Jak możecie zauważyć jednym z kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo nasze i osób wokół jest przewidywanie.

Od przewidywania ze stosownym wyprzedzeniem zależy powodzenie każdego procesu, czynności czy nawet całych wydarzeń eventowych. Podzieliliśmy ten wpis na dwie części, pierwsza część będzie poświęcona bezpieczeństwu jakie sami sobie i osobom w naszym otoczeniu możemy zapewnić, druga zaś opowie o bezpieczeństwie jakie planujemy zapewnić jeszcze sprzed biurowego komputera na etapie projektowania wydarzenia eventowego.
____________________________________________________________________________
Nasze własne bezpieczeństwo jest kluczową sprawą!

Kiedy przewidujemy, kiedy jesteśmy odpowiednio ubrani, kiedy widać nas po zmroku dzięki odblaskom, kiedy bacznie obserwujemy otoczenie, lub wchodząc na przejście dla pieszych spoglądamy dalej niż ekran naszego smartfona – jesteśmy po prostu odpowiedzialni a co za tym idzie bezpieczni. Odnosząc własne bezpieczeństwo do tematyki eventowej skupimy na dwóch grupach osób: pracownik na evencie i uczestnik eventu.

Pracuje na evencie, jestem częścią doskonale działającego mechanizmu, ode mnie zależy wiele – bezpieczeństwo również!

W zależności jaką pełnię funkcję na evencie mam swoje zadania i obiecałem, że wywiążę się z nich znakomicie, ale co z zadaniami czy sytuacjami, które przytrafiają się dodatkowo? Każdy członek ekipy eventowej jest zobligowany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i zwracania uwagi aby uczestnicy, również ich przestrzegali.

  1. Po pierwsze muszę znać dobrze cały regulamin wydarzenia – aby stosować się do zasad i egzekwować ich przestrzegania przez uczestników.
  2. Dbam o ochronę osobistą w trakcie montażu – używam rękawic i obuwia zapewniającego mi komfort oraz bezpieczeństwo, jeżeli wymagany jest kask mam go na głowie a nie obok.
  3.  Zanim wykonam jakieś działanie rozglądam się dookoła czy mogę zrobić co zaplanowałem.
  4. Jeżeli podczas mojej pracy widzę osoby zachowujące się nieodpowiedzialnie, pijane lub pod wpływem innych substancji – zgłaszam takie obserwacje przełożonym lub odpowiednim służbom.
  5. Swoją pracę wykonuję z należytym zaangażowaniem i profesjonalizmem – nie pozostawiam niczego zasadzie “jakoś będzie”.
  6. Dbam o to, aby przestrzeń mojej pracy była dobrze oznaczona i nie zagrażała nikomu w pobliżu.1. Jako uczestnik wydarzenia przede wszystkim słucham poleceń obsługi eventu.
    2. Nie wnoszę zakazanych przedmiotów na teren eventu.
    3. Jestem spokojny, trzeźwy i opanowany.
    4. Jeżeli wydarzenie odbywa się na zewnątrz – mam odpowiednio dopasowany strój do panujących warunków atmosferycznych.
    5. Kiedy przychodzę na event w grupie staram się zawsze wiedzieć, gdzie są moi znajomi i mieć z nimi kontakt.
    6. W przypadku wydarzeń dla dzieci rodzice bezwzględnie obowiązani są do stałej obserwacji swoich podopiecznych.
    7. W momencie kiedy spostrzegliśmy zagrożenie (zastawione wyjście ewakuacyjne, agresywnych uczestników, pożar, wypadek, niebezpieczeństwo spowodowane np. przeciekającym dachem, chybotliwą barierką czy ruszającym się stopniem na schodach) bezwzględnie należy zgłaszać takie spostrzeżenia obsłudze wydarzenia. Nawet jak takie zgłoszenie nie będzie na 100% uzasadnione to zasada “dmuchania na zimne” może niekiedy być nieocenioną pomocą.

____________________________________________________________________________

Wspomniane wcześniej zasady będą proste do spełnienia kiedy event zostanie dobrze zaplanowany jeszcze w trakcie przygotowań sprzed biurowego komputera – niebawem wrócimy z częścią  nr 2.

 

 

Odezwij się!

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020

Odnajdziesz nas pod adresem

Skontaktuj się z nami

Futurebrand.pl

Telefon: 724 692 112

Email: biuro@futurebrand.pl

Adres: ul. Kameralna 12B/10, 81-549, Gdynia, woj. pomorskie

NIP: 5851425297